Kramfors

Kramfors

torsdag 25 oktober 2012

Kiss och bajs

För ett tag sen drömde jag att jag var hemma hos Gene Simmons och åt middag med han och Paul Stanley. Inget märkvärdigt med det, jag minns bara att vi käkade ihop.

Inatt drömde jag om dom igen men då var alla fyra bandmedlemmar med. Jag drömde att jag blev överfallen, misshandlad och var på väg att bli våldtagen, då gruppen Kiss kom och räddade mig. Jag blev skiträdd av Genes demoniska ansiktsmålning och svimmade. Det sista jag såg innan jag svimmade var att han som är målad som en katt bar iväg Elvis, min hund, som också hade blivit misshandlad.

Jag vaknade upp på sjukhus och när jag blev utskriven hämtade gruppen Kiss mig. Dom betalade hela sjukhusräkningen åt mig, eftersom jag i te hade pengar. Jag frågade han som jag hade sett bära iväg Elvis, var min hund är. Han hade skjutsat Elvis till stans bästa veterinärsklinik och lämnat han där för vård. Han stod för all kostad för Elvis. I drömmen kallad jag han med "kattansiktet" för råttan, jag vet inte varför.

En av gruppmedlemmarna tyckte jag skulle ringa nån i Sverige och berätta vad som har hänt. Det gjorde jag men det hade redan nåt fram till Sverige genom kvällstidningarna. Jag fick en rejäl utskällning och personen sa att det hade varit bättre om jag hade blivit våldtagen och mördad än att bli räddad och hamna under samma tak som "djävulens avkomma", som hon uttryckte sig. Hon syftade på gruppen Kiss. Självklart blev jag ledsen. När jag sa att två av medlemmarna i bandet är judar ( Gene Simmons och Paul Stanley) och sa att dom är mer Guds avkomma än satans eftersom de är släktingar till Jesus. Jag frågade hur det kändes att kasta sten på Jesus bröder. Då brast hon ut i tårar och ändrade sig helt plötsligt.

Någonstans där vaknade jag. Jag låg vaken länge och funderade på varför jag har drömt detta och vad drömmen betyder. Jag är inget Kiss fan. Jag kan tycka några låtar är bra, men det är allt. Jag är mer en pop tjej. Lyssnar på Carola, Michael Jackson, Britney Spears mm. Så lite konstigt är det att Kiss dyker upp i mina drömmar, och två gånger på det.

Kanske betyder den att vi människor dömer efter utseende och ursprung. Jag svimmade då jag såg Gene Simmons ansiktsmålning, fast han nyss räddat livet på mig. Istället för att se människan bakom masken så lät jag hans yttre skrämma mig. Kvinnan jag ringde kallade dom för djävulens avkomma och tyckte det hade varit bättre att jag dog än att bli räddad av dom. När hon fick veta att dom var Judar ändrade hon sig plötsligt.

Jag tycker det här är en ganska talande bild. Nu tror jag att gruppen Kiss bara var en symbol i drömmen. Själv har jag inget emot dom. Jag har två låtar av dom i min IPhone, även om jag inte är nåt fan av dom. Men deras ansiktsmålningar, musikstil och berömmelse fick bli en symbol i drömmen för hur fort vi dömer folk och hur lätt vi går efter det yttre, istället för att se bakom alla masker och fasader.
Vi ändrar oss också fort om vi ser hör nåt bra om personen. Kanske den är välutbildad och ett bra jobb, som vi först inte trodde, och vips är personen plötsligt en bättre människa i våra ögon.
I drömmen var det den djupt troende kvinnan jag pratade med som först hade kallat dom för djävulens avkomma, men ändrat sig då jag sa att två av dom var judar, och alltså släkt med Jesus.
Ibland dömer vi människor efter deras släktingar. Det kan både vara åt det bra hållet eller åt det dåliga hållet.

Förresten! Jag googlade om Kiss innan jag skrev detta blogginlägg, eftersom jag inte vet så mycket om dom. Visste ni att Gene Simmons mamma överlevde förintelsen? Hon var med i ett av dom beryktade fånglägren.

Nåja, det var om min dröm och de tankar jag fick om den. När jag klev upp i morse möttes jag av en bajslukt som kom från badrummet. Jag gick dit och såg att Elvis har varit dålig i magen i natt och bajsat i duschen. Så det har varit både Kiss och bajs i natt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar