Kramfors

Kramfors

måndag 26 mars 2012

Mamma

Min mamma ringde idag. Det blir alltid långa samtal med henne. Vi planerar semestrar och annat skoj, så då kan det ju gå en massa minutrar, jag tror det blev över en halvtimme som vi pratade. Jag har skrivit en dikt som är tillägnad alla mammor :-)

Mamma

Du höll mig nära ditt hjärta
och gav mig livets föda
som gav mig styrkan att växa.
Du lät mig vila i din famn,
inlindad i filten du virkade
medans du väntade mig.
Du gav mig färger att rita med
och lärde mig att färga mitt liv
som jag ville och kände.
Du lärde mig att det sköra i snöflingan
kan bli något stort och värdefullt
ihop med andra snöflingor,
och byggde mig en lykta med ljus
i skymningen.
Du gav mig en penna och
lärde mig att skriva mitt namn,
och visade mig vem jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar