Kramfors

Kramfors

onsdag 1 april 2015

Odling, vinst och flytt


Du som har läst mina tidigare inlägg vet att jag har planerat att börja odla grönsaker. Chili var väl det som jag mest hade funderat på. Nu är jag igång med min odling. Det blev inte chili utan det blev körsbärstomater. Varför vet jag inte då jag hela tiden har tänkt chili, det bara blev så. Men jag älskar tomater så nu hoppas jag att det blir riktigt många, goda och fina körsbärstomater. 


Det har resan börjat växa och jag sköter dem som om de var mina små bebisar. 

Jag har ju berättat tidigare att jag vann Doreen Månssons bok "Trädgård och kök" av tv 4. Igår vann jag igen! Det är helt otroligt! Nanne Grönvall hade en tävling i programmet "Vardagspuls" på tv 4 då man kunde vinna Rosa kokboken. Jag svarade så gott jag kunde på frågorna och igår kom boken med posten. 

Jag blev så klart jätteglad.


Signerad av Nanne var den också.

Nu har de en tävling om att vinna att en kändiskock kommer hem till en och lagar mat. Den tävlingen struntar jag i, mest för  att jag tycker synd om kocken som ska behöva leta kastruller och dyligt i våra flyttkartonger. 

Jo, vi är mitt uppe i en flytt just nu. Jag packar så mycket jag kan och orkar, men det tar på krafterna.


Det är lite mycket just och det tar på krafterna. Jag vilar mellan varven, men ibland blir det bara för mycket. 

Jag har äntligen fått tid upp till Umeå för MR av hjärtat. Jag ska dit nu den 15 April. Jag gruvar mig men det känns ändå skönt att det blir av. Vi får se vad det leder till. Nån form av behandling måste jag ju få för jag kan ju inte må så här. Om det blir pace maker eller medicinering vet jag inte. Eventuellt blir det bägge alternativen, har de sagt. Men det är det de ska utreda. 

Nåja, det blir som det blir, som mamma brukar säga. Ha en fin påsk du som läser detta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar