Kramfors

Kramfors

tisdag 8 juni 2021

Sov gott Elvis

 


                       Sista bilden på Elvis

Igår var det ingen rolig dag. Det var dagen som jag och Micke länge har gruvat oss för. Elvis fick ta sitt sista andetag. Klockan 13:50 konstaterade veterinären att hans hjärta slutade slå och han var död. Det är så otroligt jobbigt och smärtsamt. Vi fick en fin dag tillsammans innan. Vi hade med oss Nemo och vi tog en promenad på Södra Hällarna i Visby. Det är en av Elvis favoritplatser. Jag gick mycket med honom där då vi bodde i Visby.
När vi kom till veterinären så fick vi ett rum. De hade tänt två ljus och lagt fram en lammskinns liknande fäll som han fick ligga på då han somnade in. 
Jag och Micke satt med honom på golvet och tog farväl av honom innan han fick somna in. Nemo var med också. Det var som om Elvis förstod. Han var så lugn och harmonisk. Han gick mellan mig och Micke och kramade oss hårt genom att trycka sin panna mot oss och strök sig som en katt mot oss. Han var så gosig, som om han sa Hej då och tack för allt. 
Han somnade in lugn och harmoniskt. 
  
Sista promenaden 7/6-2021 på Södra hällarna


Vila i frid älskade Elvis och tack för alla fina minnen du har gett och all den kärlek du gav. 
Du är mammas finaste vovve! Älskar dig och kommer alltid att sakna dig. Jag tror att snälla hundar som du kommer till himlen och vi kommer att ses igen. Älskar dig ❤🐩🐾


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar