Kramfors

Kramfors

fredag 12 augusti 2011

Tonårsyra


Nu har Regina och hennes hund Alice och hennes kompis Linéa åkt hem. Det har varit fullt ös här i tre veckor då jag har haft Regina och Alice här. Reginas kompisar från fastlandet har också varit här. Först var det Moa och Linéa som kom och stannade i några dagar, sen blev det Amelie, sen Ylva och nu sist var Linéa här igen. Det har varit kul men det blev inte så mycket tid då jag fick träffa bara Regina, det saknade jag.

Det har blivit allt vad tonårslivet innebär här hemma med film, sena kvällar och nätter, hårfärgning, fnitter och skratt, smink, kläder över hela golvet mm...men jag är så glad och tacksam över min fina dotter. Nu när dom har åkt så är det väldigt tyst här hemma och tomheten är stor.

På söndag har jag blivit tillfrågad att prata i Vall igen, där jag mf har utställning. Det är avslutning för utställningen då och för sommarcaféet som är där. Jag har tänkt att tala, men jag vet inte än vad jag ska säga. Det förväntas säkert att jag ska läsa nån av mina dikter, så det ska jag göra, men frågan är vilken dikt. Kommer jag bara på det så är det lättare att veta vad mer jag ska säga, då är det ju bara att prata kring diktens handling...om ni fattar vad jag menar. Kul är det iaf och jag känner mig hedrad att jag blir inbjuden till att ställa ut mina tavlor och att få medverka på samlingar.

Ha det bäst allihopa!!

1 kommentar: