Kramfors

Kramfors

måndag 21 november 2011

Lite av hur min höst har varit

Tänk vad tiden går fort! Jag ser att det är nästan en månad sen som jag skrev här i min blogg senast.
Ja, vad har jag då gjort? Vad gör jag på dagarna, en sjukpensionär som jag?
Förutom att jag har varit sjuk. Först en rejäl förkylning som satt i länge och sen problem med hjärtat.
Hjärtat vill inte riktigt vara med i bland, men nu verkar pumpen vara på banan igen...det tickar då på iaf.
Men förutom hosta, snuva och ett hjärta som inte vill slå så har jag gjort en del. Jag går naturligtvis ut med hunden. Jag älskar att gå i skogen med honom. Bättre sällskap på en promenad kan man inte ha, än sin egen hund.

Jag äter gott. I fredags gjorde jag fläskfilé i ugnen. Det blev riktigt mört och fint.
Även om jag försöker att hålla igen på godsakerna, så blir det väl en och annan godbit ibland.
Jag åt en god cupe-cakes på ett café inne i stan bla.

Annars är det film och tv och vänner som gäller. Det brukar bli filmkvällar med ett gäng. Vi träffas ganska regelbundet och ser på film. 
 Nu då jag har fixat en sån fin läshörna så läser jag en del,
och naturligtvis skriver jag också mycket. Eventuellt har jag en ny diktsamling på gång. Jag hoppas den blir av för jag har ganska mycket nytt matrial nu för en ny bok. Det blir i så fall en mer personlig bok. Det blir en bok med dikter som jag tidigare inte har vågat ge ut för de är så personliga. Men det blir också många nyskrivna dikter som är mer personliga. Självklart känns det mer pirrigt och nervöst att ge ut denna bok eftersom den är så personlig och så självutlämnande, men jag känner att jag vill göra detta och jag känner att jag vet vart gränsen går på hur mycket jag vill lämna ut av mig själv.

Jag har fotat en del av det jag har gjort i höst.
Jag har ju också lovat en bild på mitt marsvin Prillan.
Jag ägnar en hel del tid åt mina djur.


Elvis på promenad.


Jag och Elvis på promenad en blåsig höstdag.


En enormt god cupe-cakes som jag
avnjöt på ett café i innerstan i Visby.


Åsså en bild på Prillan,
mitt kära marsvin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar