Kramfors

Kramfors

måndag 31 oktober 2011

Äntligen!

                                                    

Äntligen har mitt favorit program på tv börjat. Jag talar om "Så mycket bättre" förstås. Det ser ut att bli lika bra i år. Bra artister, bra låtar och mycket underhållande. Det är två deltagare som jag inte har så stor koll på, eller ingen alls. Timbaktu, eller Jayson, som han heter, känner jag bara till två låtar av. Laleh visste jag ingenting om innan programmet började. Men hon är den som jag tycker var bäst nu i det första avsnittet, då dom tolkade Tomas Ledins låtar. Jag tror jag kommer att gilla henne, hon verkar lovande! Kanske blir hon en ny favorit artist för mig.
Tomas Ledins låtar har man ju många minnen av, inte minst från skoltiden på högstadiet. Han är riktigt bra! Lena Philipsson är en artist som jag har väldigt kluvna känslor för. Jag tycker att många av hennes låtar är riktigt bra. Jag har en skiva med henne som är riktigt bra och som jag lyssnar ganska ofta på. Men jag klarar inte riktigt av hennes sätt att framträda på. Det spelar ingen roll vad låten handlar om, men hon anspelar på sex hela tiden...oftast iaf. Det kan vara en jättedjup text som handlar om allt annat än sex, men när hon framför den så blir det ett väldigt kluvet budskap eftersom hon anspelar på sex men texten handlar om nåt annat. Det går inte riktigt ihop. Men för att återkomma till "Så mycket bättre", så valde Lena en låt där hon kunde anspela på sex...så den gången passade hennes framträdande med texten i låten. Hon sjöng "Sensuella Isabella".
Nåja! Det ska bli kul att se nästa avsnitt.

För övrigt är jag jätteförkyld. Tappade rösten för några dagar sen, men har fått tillbaka den något så där. Det jobbigaste är hostan. Igår kräktes jag. Om det var för hostan eller för något annat, vet jag inte. Jag har svårt att få i mig mat. Flytande, som tex fullkornsvälling, te och soppa går ganska bra att få i mig. Men nu vill jag bli frisk. Jag fick en inbjudan att läsa en dikt i en kyrka i Vall igår, men med den här rösten och den här hostan så skulle det aldrig gå, så jag fick tacka nej.

Nåja.. nu ska jag gå lägga mig igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar