Kramfors

Kramfors

torsdag 1 december 2011

Jag älskar

Jag har skrivit en dikt som kommer i min nästa bok, så ni får redan nu ett smakprov från min nästa diktsamling som jag eventuellt ska ge ut.

Jag älskar

Jag älskar, när vi älskar
till morgonens första ljus.
När dina fingrar fumlar i mitt hår
och du viskar att jag är allt.

Jag älskar när dina händer
smeker min rygg
och dina läppar kysser
min mun på ett sätt
som säger att det är vi.

Jag älskar när du värmer mitt hjärta
med orden från ditt hjärta,
och du får mig att känna
att jag är speciell för dig.

Jag älskar då du rör vid mig
på ett sätt som ger mig ro.
Då tiden känns som om den
har stannat, för att vi ska ge mer
av varandra, till varandra.

Jag älskar, när vi älskar
till dagens sista ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar