Kramfors

Kramfors

onsdag 4 januari 2012

Det gör ont!

Här kommer en ganska nyskriven dikt av mig.

Det gör ont!

Det gör ont när dina ögon
säger att du inte förstår mig.
När du skämtar om allt jag säger
och inte hör allvaret i mina ord.
När jag får hålla masken och svälja min gråt,
för att du ska få skina på min bekostnad.
När du komenterar varje minsta grej jag gör
och analyserar varje rörelse och ord från mig
och får det till att vara sjukt.
När du fnyser och himlar med ögonen
och tittar mot någon annan för att få medhåll,
fast du inte lyssnade på det jag sa.
När varje steg jag tar blir något
du kan skämta om med dina vänner.
När mina drömmar inte är viktiga för dig
och du tar dig rätten att vifta bort mig
som om jag är en fluga vid middagsbordet.
Det gör ont då du kallar mig för din vän
men ditt vänliga hej är bara ett falskt spel
för att kunna trampa på den jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar