Kramfors

Kramfors

måndag 13 februari 2012

Bilder och lite nya vanor


Jag är inte mycket för nyårslöften, så det brukar jag aldrig ge. Men förra året då det blev 2011 gjorde jag ett undantag. Jag gjorde ett löfte för mig själv att få ordning på min kost. Jag drack tidigare ca 2 liter cola varje dag och åt mycket godis. Så januari 2011 gjorde jag en nedtrappning på det och i februari slutade jag helt med läsk och godis i ca 6 månader för att bli av med sockerbegäret. Efter det har jag bara ätit godis och druckit läsk på helgerna, bortsett från jul och nyår. Jag är riktigt stolt över mig själv, för det krävdes stor diciplin och förändring i mitt liv för att det skulle lyckas. Jag har naturligtvis fortsatt med att inte dricka läsk mitt i veckan och lika så med godis. Detta år har jag gått in för träning. Jag kliver upp tidigt på morgonen och gör lite träning här hemma, innan frukost. Det är sit ups, bryggan mm. Dessutom går jag en timme om dan med hunden pluss några kortare promenader. Pga mitt hjärtfel så har jag svårt att gå i uppförsbackar, så det är ju en fördel för mig att Gotland är så platt. Det finns jättefina raksträckor att gå här i Klintehamn.

Bilden ovan är föresten tagen från en av långpromenaderna som jag och Elvis gick. Vi hade med oss Micke, så det blev en del pausar eftersom han gillar att fota. Då passade jag och Elvis på att busa i snön. Det här med träningen gör jag för min egen skull, för att jag ska må bra. Jag mår mycket bättre av att röra på mig. Så länge det är roligt och jag mår bra av det tänker jag fortsätta. Det ska inte vara nåt måste...bara för kul och för min hälsa. Jag har redan haft en stroke och en hjärtinfarkt så jag måste tänka på hälsan lite extra, utan för den skull gå för hårt fram. Det ska vara i min takt. Att lägga upp ett långsiktigt mål som jag har gjort kändes bäst för mig.



Här är Elvis med snö i skägget. Det är fotat under en av våra promenader. Jag är så glad att jag har Elvis. Vilken otroligt fin vän han är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar