Kramfors

Kramfors

onsdag 22 februari 2012

Mitt barn Kurt-Lovis

För nån dag sedan såg jag ett program på tv. Jag minns inte riktigt vilket program, men jag tror det var kvälls öppet, eller nåt liknande program. Där pratade de om jämnställdhet mellan pojkar och flickor. Visst är jag för jämnställdhet, men det får ju finnas gränser. Nu ska man inte säga hon eller han, utan det heter hen och det är tydligen ingen skillnad på pojkar och flickor. Jag säger bara det: Stackars den som kallar mig hen! Dom som försöker ta ifrån mig min kvinnlighet kommer nog önska att dom inte var födda. Jag är kvinna och tänker förbli det!!!
Vad är nästa steg? Ska man börja namnge våra barn till både pojk och flicknamn för att det inte ska bli nån skillnad? Här är min dotter Kajsa-Felix eller min son Kurt-Lovis. Nåja, det var bara nåt som jag blev irriterad på.

Förra veckan var en ganska häktisk vecka för mig, åtminstone halva veckan. På torsdag var det hemgrupp hos oss. På fredag fick vi oväntat besök av fyra goa vänner och på lördag var vi till Burgsvik på dagen och på kvällen var vi bortbjudna.

Jag pratade med Regina i söndags. Det var tidigare sagt att hon skulle komma hit till påsk. Nu verkar det inte bli så, för hon kanske ska jobba. Till sommaren lät det som om hon också hade fullt upp med jobb, utlandsresor mm. Vi får se när jag träffar hon nästa gång, men jobbigt är det att det blir så långt mellan gångerna.

Nåja, nu ska jag och Elvis gå en långpromenad. Vi brukar gå en timme på förmiddagen. Det är skönt!
Ha det bäst allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar