Kramfors

Kramfors

lördag 12 juli 2014

Värmebölja


Ja, kära nån vad varmt det är! Vissa dagar har det varit +30 grader. Jag mår inte alls bra i den här värmen. Jag har alltid varit känslig för värme. Det beror säkert på att jag har hjärtfel. Inte är det mycket som jag orkar nu då det är varmt.


En isklabb från frysen har varit min bästa vän de närmaste dagarna. En natt, då det var som varmast, sov jag med den under natten. Den svalkade bra på ryggen. 


Inne har det varit lika varmt, trots öppnade fönster. 


Hittade en ny fil på Konsum. Den var smaksatt med björksav. Den smakar faktiskt riktigt gott och är god att äta varma sommardagar. 


Melon av olika slag är inte heller helt fel då det är varmt och orken att laga mat är helt borta. 


Min kära svärmor Inga-Britt var förbi en dag hos oss och lämnade den här till mig. Jag var inte hemma då hon kom med den, men jag ringde sen och tackade henne för fläkten. Hon är så omtänksam! Den är en stor hjälp för mig nu i denna värme. 


Kortare stunder tycker Elvis också om den. 

Idag är det tvättstugan som gäller för mig. Ha en fortsatt fin helg du som läser detta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar