Kramfors

Kramfors

måndag 25 augusti 2014

Höst i luften

Den här sommaren har ju varit minst sagt jobbig för mig pga värmen. Men nu känns det höst i luften, även om dagarna fortfarande kan vara rätt så varma. Men nu går det ju att vara ute åtminstone.

Jag ska snart iväg och träffa några vänner, så jag ska försöka hålla detta inlägg ganska kort. 


Jag har skaffat mig en ny frisyr. Jag har haft den där långa sneluggen så länge nu, så nu blev det riktigt kort och jag trivs bra med det. 


Elvis har också klippt sig och vi har köpt en ny säng till honom. Det är den ni ser på kortet. Vi fick köpa den av Bilbos Matte. Elvis ligger jättemycket i den. 


Elvis sover gott i sin nya säng. 


Förra veckan var jag med Bojan och Anne och plockade kantareller. Hundarna fick så klart följa med. 


Jag plockade hyfsat mycket. Det räckte gott och väl till att smörsteka och lägga på mackorna, både till kvällsfikat och frukosten nästa dag. 


Jag tycker den här bilden är så söt på Elvis. Man kan tro att han tycker det luktar illa. Jag använde den i en pudelgrupp på Facebook där jag skrev att grannen äter surströmming igen. Riktigt så var det ju inte. Elvis var bara trött här. Men man måste ju få skoja lite. 

Igår var det något som kallades för upptaksdag i Pingstkyrkan. Vi träffades och åt gott tillsammans och sen delades vi in i grupper där vi diskuterade om församlingens framtid. Alltså vi skulle diskutera och skriva ner våra önskemål inför hösten och vad vi ville göra och kanske förändra. Det kom fram många bra förslag tycker jag. Jag hoppas några av förslagen blir av. Det är ju svårt att göra allt, för det blev många förslag. Men det som går att göra och som de flesta ville, hoppas jag blir av. Det blir en spännande tid nu framöver tror jag. 

Men det höll på så länge så jag blev väldigt trött. Vi skulle avsluta med lovsång och nattvard, men jag orkade tyvärr inte vara med på det. Jag tror klockan var halv sju när jag gick och la mig igår och sen sov jag i 11 timmar. Jag känner mig fortfarande inte riktigt pigg, men jag tror det går över snart. 

Nu ska jag snart ut med Elvis och träffa kompisar. Ha en bra dag och god fortsättning på veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar