Kramfors

Kramfors

måndag 22 februari 2021

Snögubbe i snöstorm

 

Hej, du som läser min blogg! Jag har glömt att visa tackkorten som jag och Micke fick från min bror Jerrys barn. De tackade för julklapparna. Du som har följt min blogg vet ju att Tindras julklapp kom bort i posten så vi fick beställa en ny till henne så hon fick sin julklapp långt efter jul. Jag tycker Tindras kort är så roligt. Snögubbe i snöstorm 🤣. Både jag och Micke skrattade gott åt det. Härliga Tindra 💖.

Noah's kort var också kreativt och fint. Han har lagt ner mycket jobb med att klistra klistermärken och ritat. Älskade Noah ❤
De värmde fasterhjärtat i mig när jag fick korten och nu hänger korten på kylskåpet.

Förra veckan har jag försökt få tag på en veterinär som kan ögonlysa Nemo och kolla patella på honom. Jag ska låna ut Nemo för parning till en kvinna här på Gotland som också har en Chinese crested powder puff. Problemet är att nu under Corona så görs inga ögonlysningar här på ön. Patella intyg kan jag få men inte för ögonlysning. Det hade ju varit roligt att få hälsoundersökningarna klar innan tiken löper. Men vi får hoppas att det har ljusnat till hösten och vi kan ögonlysa Nemo då. Det hade varit roligt om Nemo fick bli pappa och dessutom ska kvinnan som har tiken starta en kennel för chinese crested och det hade varit kul att stötta hon i det genom att låna ut vår hane. Vi gör inte det för pengar. Jag tror faktiskt inte vi kommer att tjäna så mycket på det. Hälsoundersökningarna kostar ju en del, så det blir kanske pluss minus noll. Det beror ju på hur många valpar det blir också. Men nu vet vi inte hur det blir. Vi avlar inte på hundar som inte är hälso undersökta. Så vi får se när det blir. 
Jag kommer att berätta hur det går men just nu så står det still. Ingen parning än på ett tag. Måste undersöka Nemo först. 
Men tillbaka till bloggen med nytt inlägg kommer jag med ändå, oavsett.
Tills dess: Ha det bäst! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar