Kramfors

Kramfors

lördag 6 mars 2021

3 saker som jag inte visste om mig själv

 Ja, du läste rätt! Tidigare har jag gjort inlägg med rubriken 3 saker du inte vet om mig. Nu tänker jag att det skulle vara kul att göra ett inlägg om 3 saker som jag inte visste om mig själv 🤔. Det är ju så att ibland upptäcker man saker hos sig själv som man inte visste att man hade. 

Det första jag tänker på är väldigt nyupptäckt. Jag märkte det igår då jag och Micke var till Visby. Jag hatar att använda handväska! Jag vill så gärna gilla det för det ser så mysigt ut då andra gräver i sina handväskor och de har allt på samma ställe. Det känns både praktiskt och mysigt. Men när jag har handväska så blir jag bara irriterad på den. Den åker av axeln hela tiden. Sätter jag den över huvudet till andra axeln så fastnar mitt hår i axelbandet och jag sliter av massa hår. Dessutom är den hela tiden ivägen. Igår slutade det med att jag stoppade på mig det jag behövde i fickorna och slängde in väskan i bilen. Jag har verkligen försökt att bli en handväskamänniska och jag trodde att jag var det, men nej nej. Det är inte jag och nu vet jag det. Kanske ryggsäck är min grej. Till sommaren då man inte har jacka och massa fickor så får jag väl komma på nåt annat. Eller också fortsätter jag med handväska ibland. Men då ska det vara i nödfall. 

Den andra saken jag har upptäckt om mig själv är att jag inte längre har storlek 39 i skostorlek. I hela mitt vuxna liv har jag haft storlek 39 men inte längre. Antingen har mina fötter vuxit eller så gör de mindre skor nu för tiden. Mina vinterskor som jag köpte nu i vinter fick jag ta i storlek 40 och andra skor som jag har här hemma i storlek 39 är försmå, åtminstone de flesta. Så det är nåt jag har upptäck om mig själv som jag inte visste.

Den tredje upptäckten är ingen ny upptäckt. Det var för några år sedan. Jag trodde aldrig att jag skulle gilla sushi, men det gör jag. Det var för några år sedan då jag följde Regina till en sushibar som jag upptäckte att jag tycker om det och jag är så glad att jag vågade testa det. Jag kan dock inte äta med pinnar. Mina hundar sitter glatt nedanför mig då jag äter sushi, speciellt då jag envist ska försöka äta med pinnar. Det blir en och annat sushibit till hundarna då. 

Apropå sushi så köpte jag det igår i Visby och tog med mig hem 😋


Nu säger jag hejdå så länge. Hoppas du gillar min blogg. Ha det bäst! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar