Kramfors

Kramfors

måndag 29 mars 2021

På hunddate i Visby

 

Jag vet inte om du kommer ihåg att jag tidigare har berättat här i min blogg om att jag ska para Nemo med en annan Powder puff. I fredags åkte jag och Micke med Elvis och Nemo till Visby och träffade familjen som har tiken. De var jättetrevliga och Whoopsi, som tiken heter, är jättefin. Vi tog en promenad tillsammans. Vi planerade inte så mycket för när de ska paras. Både Nemo och Whoopsi måste ögonlysas först och Nemo måste också röntga knän och eventuellt höfter. Men det får bli till hösten. Just nu finns det ingen på ön som gör det pga Corona. 

Jag tog en jättefin bild på Elvis och Nemo i Almedalen. Det är bilden överst i detta inlägg. Där ser du även Whoopsi i bakgrunden. 

Idag har jag duschat Nemo. Det blev ingen dusch för honom förra veckan så det behövdes. Tyvärr så är han lika smutsig igen. Det regnar och det är blött och lerigt ute så det var inte länge som han fick vara ren. 


Våren är igång för fullt. Jag gruvar mig för sommaren men blir ändå lite glad då jag ser alla små vackra vårblommor som tittar fram. 

Den här veckan börjar påsken. Påsken är en trevlig högtid tycker jag. Jag tror inte jag kommer att blogga innan påsk så jag vill passa på nu att önska dig som läser detta en riktigt glad påsk. Kom ihåg att du är älskad och ingen har älskat dig och mig så mycket som han som gav sitt liv för oss på ett kors. Det är honom vi firar i påsk. 

Ha det bäst! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar