Kramfors

Kramfors

söndag 20 mars 2022

Årets första fästing redan

 

Det är bara Mars än men igår plockade jag årets första fästing på Nemo 😲. Den satt inte fast utan kröp omkring i pälsen. Jag tycker fästingarna kommer tidigare och tidigare för varje år. 

Jag är ute mycket med hundarna. Du som känner mig eller brukar läsa min blogg vet ju att jag älskar att vara ute och gå med mina hundar. Förra helgen var jag och Micke till Kovik och gick med dem. Vi hade fantastiskt väder. 

Mr Bean tyckte svanarna på Kovik var både spännande och lite läskiga. 

Jag älskar den här bilden på Mr Bean och Nemo då de är på promenad på stranden på Kovik. 

Solen har verkligen kommit till Gotland 🌞. Än så länge är det inte för varmt. Det ligger runt +8 grader på dagen, och det är lagomt tycker jag. Jag tål ju inte värme och gruvar mig inför sommaren. Förra sommaren var jag sjuk jätteofta. Förutom att jag ständigt var matt och slut och hade huvudvärk och yrsel så fick jag ofta synbortfall och det tyckte jag var riktigt jobbigt. 

Mr Bean hade premiär på att gå naken ute idag. Han har haft overall hela vintern och nu de senaste dagarna har han bara haft en tröja. Men idag mitt på dagen då det var som varmast hade han bara koppel och halsband på sig. Ska han ha sele på sig så måste han ha en tröja under för att inte få skavsår. Jag har beställt en tröja till honom som är skräddarsydd just till han. Jag har inte fått den än men jag har fått bild på den. Jag kan visa den här. 

Visst är den söt?! Jag längtar tills han får den. Hoppas den sitter bra på honom. Den blir han fin i nu i vår. 

I morgon ska jag äta mat med Lena och Annica N inne i Visby och sen ska vi gå på en föreläsning om att hitta sig själv 🤔. Jag är lite skeptiskt till såna "Hitta dig själv föredrag", men jag ska ge det en chans. Vi får väl se om jag fotar något där och om jag bloggar om det. Kanske...Kanske inte, det återstår att se. Det beror på hur det är där och om jag känner mig bekväm med att fota där.
Håll utkik här på bloggen så får du veta. 
Ha det bäst och sköt om dig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar