Kramfors

Kramfors

onsdag 9 mars 2022

Din hjälp behövs!

 Ingen kan ha missat kriget i Ukraina. Så fruktansvärt det som händer nu. Jag mår riktigt dåligt över det och Ryssland har ju hotat Sverige också. Det känns inte så tryggt att bo på Gotland nu då vi har haft ryska ubåtar runt Gotland och ryska stridsflygplan som inkräktare på östra sidan av ön. Som tur är har Sverige bra försvarsmakt som är vaken. 

Jag har haft sån ångest över detta krig. I Sverige får vi inte ta med hundar till skyddsrum, vilket jag iof förstår pga allergiker, men man får ha hundar på bussar. Åker inte allergiker buss? Jag har haft sån ångest och har fortfarande från och till ångest över detta. Jag vill inte överge Nemo och Mr Bean. 

Jag är också så ledsen över alla människor som tvingas fly sitt land. Jag känner mig så maktlös. Här på Gotland pågår en insamling där man kan skänka olika saker och det ska iväg snart. Jag har inte så mycket pengar men något kan jag bidra med. Jag köpte baby våtservetter, tamponger och bars och lade i lådan till insamlingen. Det känns inte mycket men om alla hjälps åt så kan vi hjälpa många.
Det finns också olika insamlingar som man kan skänka pengar och som går till flyktingar från Ukraina.
Unicef har insamling för detta. Du kan swisha en gåva till 9020017.

Jag som hundägare tänker så klart på alla djur som är på flykt. Evidensia ska åka ner med saker till djuren som är på flykt. Jag vet inte om det bara är Evidensia här på Gotland som har den insamlingen eller om det är över hela Sverige. Jag har samlat ihop en påse med koppel, halsband och leksaker som våra hundar inte använder och som vi ska lämna in till Evidensia i morgon.
Här är påsen med sakerna som vi ska skänka till hundar som är på flykt. Varför berättar jag detta? Det är inte för att jag vill visa mig duktig, utan för jag vill uppmuntra dig som läser min blogg att göra det du kan. Det kanske känns meningslöst men det är det inte. För en hundägare som är på flykt med sin hund kan en matskål, ett koppel, en påse hundgodis betyda jättemycket och för hunden också. Har du inga hundsäker, kattsaker eller saker till tex en kanin att skänka så kan du ge en valfri summa till djurens rätt. De hjälper också djuren som är på flykt från Ukraina. Du kan swisha dem till 900063-9. Gör det lilla du kan. Ingen gåva är för liten och den betyder jättemycket. 

Tack för att du tog dig tid att läsa min blogg. Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar