Kramfors

Kramfors

tisdag 29 mars 2022

Helgblogg

 


Det är Tisdag idag men jag kallar det här inlägget för helgblogg, för den kommer att handla om helgen som har varit. Men jag börjar med att visa tröjan som jag har köpt till Mr Bean.  Jag visade den i mitt förra inlägg också, men då hade jag inte fått hem den än, utan bara fått en bild skickad på den till mig. Tröjan är skräddarsydd till honom. Jag är så nöjd! 


Det har som vanligt blivit många hundpromenader. Har man hund så måste man ut flera gånger om dagen. Jag tycker det är härligt att vara ute och gå. Det är ett av mina största intressen. Bilderna här ovan är från då jag gick till den lilla sjön här i Klintehamn. 

Micke har varit ledig i helgen och vi har varit kattvakt till Lenas katt som heter Skuggan. Hon bor nära Klinteberget så när vi ändå var där så passade vi på att gå med hundarna på Klinteberget. Vi har hittat en runda som är lagomt lång. Den är nästan 1,5 km. Micke har problem med sitt knä och kan inte gå så långt och jag har ju mitt hjärtfel. Visst orkar jag att gå längre än så, det beror på hur många uppförsbackar det är och om det är lite snårigt att gå. Just den sträckan finns det inga backar men det är ju lite stenar, rötter och ojämn mark, så det blir ju lite jobbigare då. 

Jo, just det! Jag måste berätta att jag har klippt Nemo. Det gjorde jag inte i helgen utan det gjorde jag mitt i veckan, alltså förra veckan. Det är inget nytt att jag klipper honom, det brukar jag ju göra, men jag brukar inte få det bra. Jag fick tips av Nemos uppfödare att strunta i maskinen och bara klippa med sax. Det gick mycket bättre och det blev mycket jämnare och finare. Ingen proffsklippning men jag är nöjd. 

Åter till helgen! I Söndags var jag och Micke på bio här i Klintehamn. Vi såg filmen Tisdagsklubben med bla Peter Stormare. Den var jättebra! Micke tyckte också om den. Han tyckte den var så bra så han vill försöka få tag på den och köpa den så vi har den här hemma. 

Kära nån, det här blev en rörig blogg! Nåja, tack för att du tittade in och läste min blogg. Ha en fin dag! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar