Kramfors

Kramfors

torsdag 28 juli 2022

Vi har haft Corona

 

Så då var det vår tur att drabbas av denna pandemi. Samma dag som Micke var med om en fallolycka, som ni kan läsa om i mitt förra blogginlägg, så började Micke må dåligt. Han hade tungt att andas och kände sig konstig i kroppen. Vi trodde det berodde på fallet, men sedan visade det sig att han hade Corona. Han fick feber och hosta. Han gjorde ett Corona test och det visade att han hade det. 

Sedan, någon dag efter att Micke blev sjuk, så fick jag det också. Jag har legat däckad i en veckas tid. Jag hade feber, hosta och ingen matlust. Jag gick ner minst fem kilo på en vecka. Hundarna har varit fantastiska. Det är som om de förstod att vi var sjuka. De accepterade att de bara fick korta promenader och Mr Bean sov tätt intill mig nästan hela veckan. Nemo tittade till mig då och då och gav mig en puss på pannan eller foten. Mr Bean gav mig presenter som han lade på mig eller bredvid mig. Det var hans tuggben och olika leksaker. Han gav mig till och med sin favoritapa. Men den tog han tillbaka senare 😄.

Nu mår vi hyfsat bra igen. Vi har hostan kvar, men Micke har börjat jobba igen. Nu har han bara idag och i morgon kvar. I helgen är han ledig och sen har han semester. Det är många som är sjuka på han jobb så jag gissar att han kommer att bli utringd på jobb i helgen. Nu längtar jag till augusti då Micke har semester. Regina och Samuel kommer hit under medeltidsveckan och sen åker vi till Ullared. Vi har hyrt stuga där och Regina och Samuel ska också vara där. Det blir så kul. 

Det var allt för denna gång. Ha det bäst och titta gärna in i min blogg då och då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar