Kramfors

Kramfors

lördag 6 augusti 2022

Utflykt till östra Gotland

 


Igår åkte jag och Micke med hundarna på en dagsutflykt till östra Gotland. Vi har inte varit där så ofta. Vi började med att åka till Mullvalds strandskog, som är ett naturreservat. Det är jättefint där med olika typer av sanddyner, sandtallskog och barrblandsskog. Vi hade tur med vädret. Vi valde en svalare dag för hundarnas skull då det blev en del bilåkande. Men det regnade bara när vi satt i bilen. Vi hade sån tur. 



Både Mr Bean och Nemo trivdes att vara där. Mr Bean blev jätteglad över all sand och roade sig med att gräva. 


Sedan åkte vi till Folhammars raukområde. Jag vet inte om jag har varit där tidigare. Jag älskar ju raukar och det var helt fantastiskt att gå där. 


Nemo njöt varje sekund bland raukarna. Han tyckte om att gå omkring och nosa och titta på alla turister som var där. Mr Bean njöt också av att vara där. Det visade sig att Mr Bean är en riktig klätterapa. Han älskade att klättra på raukarna. Så kul att se hur olika de är fast de njöt lika mycket båda två av utflykten. 

Det blev många bilder i detta inlägg, men jag tycker om att fota och roligt att få visa. 
I morgon kommer Regina och Samuel. Medeltidsveckan börjar då. Det ska bli kul! Regina ska ha med sig en medeltidsklänning till mig som jag kan få låna. Det ska bli spännande. Jag äger ju ingen själv och har aldrig haft medeltidskläder på mig. Jag lär nog inte gå i det hela veckan, men nån dag kan ju vara kul att testa nu då jag får chansen. 
Veckan därpå åker vi till Ullared med Regina och Samuel. Så det börjar hända massa saker nu för oss denna sommar, som annars har varit tråkig och lång. Men det är nu Micke har semester. 
Så kika in på min blogg igen. Det kommer bilder från både medeltidsveckan och Ullared. Kanske får du se mig i en medeltidsklänning. 
Ha det bäst och sköt om dig! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar