Kramfors

Kramfors

måndag 25 juli 2011

Lyckad helg

Har haft fullt upp sen jag skrev sist. Nu är min dotter Regina här. Hon kom i fredags och hade med sig två kompisar och sin hund. Hennes kompisar åkte hem i dag. Det har varit trevligt att ha hemmet fullt med tonåringar, och om några dagar kommer en till tjej hit för att hälsa på Regina.

Igår var jag och Bim till Vall här på Gotland, där vi har utställning. Det var kvällsmöte där igår och Bim hade blivit inbjuden dit för att spela och sjunga. När vi kom dit blev jag tillfrågad om jag ville läsa en dikt och säga nåt. Det tackade jag ja till, fast det kom så hastigt och oväntat. Jag berättade om hur det började för mig med att skriva dikter och jag läste dikten "Om du kunde se vad jag ser". Det var sån mysig stämning på mötet och det bästa var att hela mötet höll sig till ett tema, utan att det var planerat. Låtarna som Bim hade valt passade in till det jag sa och det andra sa, fast vi inte visste vad den andre skulle säga.

En annan rolig sak var att de som driver caféet där sa till mig att det är jättemånga besökare till caféet som har läst mina dikter och berömt dem, både turister och gotlänningar. Två av mina tavlor var sålda och en kvinna, som var med på mötet, hade sett en dikt tavla av mig som hon ville ha, men någon annan hann före att köpa den. Men hon beställde en av mig, så jag ska göra en tavla åt henne. Det var tavlan med dikten "Nåden". Det är roligt då  man får beröm, det gör ju att jag vill fortsätta att skriva.

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar