Kramfors

Kramfors

torsdag 14 juli 2011

Nya skor

I förrgår var jag och Bim till Tofta aoutlet. Det finns så mycket fint där och just då hade de extremt låga priser, så jag hittade snygga högklackade skor för bara 50 kr.


Visst är dom fina! Jag är riktigt nöjd över dom. Jag har länge funderat på att börja gå i högklackat, för jag tycker det är så snyggt. Men oftast är ju skor så dyra, så jag har inte vågat chansa att köpa höklackade skor tidigare, ifall jag inte skulle gilla att gå i dom. Men 50 kr, är nästan som hittat, så jag slog till och köpte dom. Jag trivs jättebra i dom. Men det är inga skor jag har då jag går ut med hunden. Jag får rätt så ont i fötterna av dom.

Jag fick en vit jättefin kavaj av Bim, som hon hittade där på Tofta autlet. Det är en mississippi kavaj, och det märket brukar inte vara billigt. Dom sålde flera olika plagg av märket Mississippi för bara 50 kr. Kavajen är helt i min smak och jag är så glad över både kavajen och skorna.

Igår åkte jag, Micke och Bim runt lite här på Gotland. Vi stannade på olika gårdsbutiker och kikade och vi käkade på ett creperi. Dom sålde massvis med olika fyllningar i crepsen. Jag tog en med gravad lax mm, som jag delade med Bim, och Bim tog en med ostfyllning, som jag smakade av. Det var gott, men inte helt gratis. Dyrt som...hm...jag vet inte vad, var det. Men gott!!

Vi hälsade också på Christina på hennes jobb och där käkade vi glass. Sen blev det en lång promenad med hundarna.

Tänk att det är juli redan. Den här sommaren har gått fort hittills. Kanske för att det har hänt så mycket. Resten av sommaren är fullbokad. Regina kommer hit nästa vecka, och då har hon två kompisar med sig. Senare i sommar ska jag och Micke vara hundvakt åt Reginas hund, en vecka, tror jag det var. Min syster och hennes familj kommer i slutet av augusti och stannar en vecka.

Idag vet jag inte vad jag ska göra. Det blåser som bara den ute, så det är inte så kul att gå ut och göra nåt. Men jag och Elvis har suttit på balkongen ett tag, och det var skönt. Det blir nog så idag. Ta det lungt, sitta och dricka te på balkongen med en pudel i knäet, se på film och bara mysa.

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar