Kramfors

Kramfors

söndag 16 oktober 2011

Den Blå lagunen


Igår gjorde jag, Micke och Elvis en utflykt till ett ställe som vi aldrig hade varit på tidigare. Vi åkte till den blå lagunen på norra Gotland. Det var fint där. Det ligger 9 mil från oss, men det var bara skönt att få åka ut på en längre utflykt. Jag fotade inte så jättemycket, men bilden ovan tog jag där. Det är fint med det blåa vattnet och det är tydligt ett populärt bad ställe på sommrarna och ett populärt ställe att fiska kräftor på. Jag har inte gjort något av det, men kanske det blir av någon gång. Annars är det bara ett otroligt härligt ställe att stanna till vid och ta en paus, fika och njuta av den vackra miljön. Det är skönt så här på hösten att åka iväg på olika ställen. På sommaren är det ju fullt med turister överallt...men vill man ha det lite lungt och stillsamt på sina utflykter så är september och oktober perfekta månader för det. Även om det är höst i luften så finns sommar känslan kvar, och man kan finna lugnet vid tex en blå lagun.

Det sliter på en trött pensionär som mig att vara ute en hel dag. På kvällen hade vi besök också, men det var bara trevligt. Idag känns det i skallen och hjärtat, men jag har laddat tekannan med rabarber och grädd te och ska inta soffläge inom kort.

Ha det bäst du där ute och ta väl hand om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar