Kramfors

Kramfors

måndag 3 oktober 2011

Kultur natt och hund date

Den här helgen har jag haft fullt upp, fast bara med massa roliga saker. I lördags åkte jag och Micke till Visby och gick på kultur natte tillsammans med Bim och Christina. Det var jättekul. Vi tittade på massa veteran bilar på södertorg, gick och tittade på en jycklargrupp som hade en eldshow och vi var nere i valvet i ett café där det skulle vara poesi och visor. Det var jättebra! Men jag trode att dom skulle läsa poesi, men det var dikter som var tonsatta. Men det var också bra. Det spelades en del Evert Taub låtar också. Jag tyckte det var riktigt bra. Tänk om jag kunde få några av mina dikter tonsatta och någon som sjöng och spelade dom...vilken dröm! Men jag antar att man måste vara känd för att det ska ske.
Jag, Elvis och Christina sov över hos Bim.

Nästa dag åkte vi till Klintehamn. Christina jobbade men jag och Bim tittade på filmen "Hur många lingon finns det i världen". Den är så bra! På kvällen var vi på Gudstjänst som svenska kyrkan höll i. Efter Gudstjänsten träffades vi alla hemma hos Christina och då var Micke med också och Yngve och Naimi kom också dit.

Jo, föresten! På söndags morgonen gick jag och Bim på hundträff i Visby. Vi hade hundarna Elvis, Idefix och Lova med oss och i en park i Visby träffades vi med andra hundägare och hundar. Det var ett 20-tal hundar. Klockan 8 varje morgon är det hundträff där i parken. Hundarna får springa lösa och busa med varandra, och sen klockan nio går man på en promenad ihop. Med det hoppade vi över. Vi tyckte det räckte med att våra hundar fick leka med andra hundar i en timmes tid. Jag och Bim gick ju själv en promenad med dom sen. En kul idé det där!

Ha det bäst allihopa!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig vardag du verkar ha vännen! Men saknar dig :-) kramisar Sabina :-)

    SvaraRadera