Kramfors

Kramfors

torsdag 19 januari 2012

Mot alla odds

Har ni sett den där serien på Svt som heter "Mot alla odds"? Jag såg reprisen igår och blev så taggad av programmet. Jag vill så gärna vara med. Nu har det ju bara gått ett avsnitt än, kanske jag ändrar mig när jag har sett fler. Men det skulle vara så bra för mig och mitt dåliga självförtroende att klara en sån där grej. Jag skulle bara göra det för min egen skull. Om jag inte skulle klara det skulle jag nog bli väldigt besviken, men om jag går in för att klara det, så borde det ju gå. Det finns ju läkare med hela tiden. Frågan är bara om dom tar med en som har fel på hjärtat och lungorna, jag hoppas det. Man lär ju säkert få genomgå en stor läkarundersökning först. Men om allting är grönt där så borde jag ju få vara med. Det ska ju vara en utmaning.

När jag berättade det för Micke igår att jag vill vara med där så tittade han bara på mig och sa: "Du vill dö va?!"
Nä, jag vill inte dö, jag vill bara kunna göra något för min egen skull. Något som blir en utmaning för mig. Men vi får se hur det blir. Det som skulle bli jobbigast för mig är värmen och insekterna, tror jag. Jag hatar värme och jag hatar insekter. Jag tycker tom att svensk sommar är för varm. "Vad ska du då till Afrika att göra?", undrar säkert du. Bra fråga! Jag vill ha äventyr, jag vill göra något för min egen skull och jag vill komma i mål. Jag vill utmana mig själv, inte någon annan, bara mig själv.

Det som är bra med den här serien är att det är ingen tävling. Målet är att alla ska ta sig i mål. Det är ingen utröstning, ingen "visa vem som är bäst grej", inget av sånt. Bara att alla ska ta sig i mål och under vägen har man varandra, andra handikappade som är där för att dom vill.

Men jag gissar att jag borde träna lite mer än vad jag gör, om jag ska vara med där. Jag som blir anfådd av att rengöra marsvinsburen. Raska promenader är det som gäller, en timme om dan, gör jag redan.

Åh, vad jag längtar tills nästa avsnitt...men ännu mer till nästa säsong...kanske är jag med ;)
Vi får se, vi får se! Drömma kan man ju iallafall...det lär jag väl inte dö av ;)

1 kommentar: