Kramfors

Kramfors

fredag 14 februari 2014

Besök från Småland

Natten till söndag kom min dotter Regina och hennes hund Alice och hälsade på. Regina har sportlov den här veckan, så då passade hon på att hälsa på mig i några dagar. Hon bor i Småland hos sin pappa, så det blir inte ofta vi träffas. 

Det var många i min släkt som ville träffa henne, så i söndags var det fullt hus i vår lilla tvåa. Mamma, pappa och syrran med man och två barn kom hit. Det var så trevligt. Jag gjorde en lövbiff gratäng och bjöd på. Den uppskattades av alla. 
Regina träffade sina kusiner Till och Lovis för första gången. 


Regina med sina kusiner Lovis och Till. 


Regina och Till. 

Eftersom både jag och Regina har hund så blev det en hel del promenader. De följde med och träffade mina och Elvis vänner Bojan, Anne och pudeln Bilbo. Två av de dagarna som Regina var här gick vi med dem. 


Alice blir beundrad av pudelkillarna. 


Alice och Elvis. 

I tisdags hade jag och Regina en mor och dotter dag. Vi gick på stan och shoppade och tog en fika på stan. På kvällen gjorde jag pastagratäng som verkligen uppskattades. Allt gick åt. 


Regina på det café där vi tog en fika. 

Vi hade en tjuvstart på helgmyset, eftersom Regina inte är här till helgen. 
Vi hyrde film och hade ostbågar och annat gott till. 


Regina fick välja film och det blev en av hennes favoritfilmer, after earth. Hon hade sett den typ 100 gånger, sa hon, men hon tyckte vi skulle se den också. Jag är inte så mycket för science fiction, men den var helt ok att se. Något seg från början, men den blev bättre längre in i filmen. 

Igår åkte Regina och Alice hem. Det blev så tyst och tomt efter dem. Saknaden är enorm och jag hoppas det inte dröjer lika länge som sist innan jag får se dem igen. 


Min fina dotter! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar