Kramfors

Kramfors

fredag 28 februari 2014

Cake à la Tilde

I onsdags fyllde min kära Micke 48 år. Jag gjorde två tårtor, en till Mickes jobb. Tårtorna fick jag inspiration från tv att göra. Tilde de Paula gjorde för längesen en tårta i Nyhetsmorgon. Den såg god ut och var lätt att göra, så sån tårta gjorde jag. Det var chokladpudding, mosad banan med grädde och massa smulade maränger i. På tårtorna hade jag bara grädde och chokladströssel och maränger på kanten. Den blev väl ganska ok, men lite för söt för min smak. Det blev lite väl sött och sliskigt, tycker jag. 

Men Micke blev firad och fick fina kläder i present. Flera par byxor, tröjor och kallingar. 


Min snälla Micke. Fotot är taget från ett annat tillfälle. 


Tulpaner som Micke fick av sin mamma. 

Ibland gör jag en del impulsköp. Det tror jag de flesta gör nån gång. Jag gjorde det nyligen och köpte ett par knallrosa stickade strumpor med pudlar på.


Rosa är en av mina favoritfärger och jag älskar pudlar, så jag kunde inte låta bli att köpa dem. Det kanske inte är det mest nödvändigaste som jag behövde, men de var ju som gjorda för mig. Visst är de fina!

Ha en fin dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar