Kramfors

Kramfors

fredag 28 mars 2014

Spagettilåda med kassler

Idag gjorde jag spagettilåda till lunch. 
Det är ett enkelt och gott recept. I receptet står det att det ska vara kassler, men idag bytte jag ut kasslern mot falukorv. Jag hade så mycket korv hemma som jag ville göra åt. Här kommer receptet ifall det är någon som vill göra den.


4 portioner kokt spagetti
400-500 g kassler
370-500 g krossade tomater med chili
2 dl créme fraich
100-200 g riven ost (beror på hur mycket ost man vill ha)

Blanda spagetti med krossade tomaterna och lägg i en ugnsfast form.
Strimla kasslern och lägg ovanpå spagettin. Tryck ner lite lätt. 
Blanda créme fraich och ost och några droppar vatten. 
Klicka eller bred ut över kasslern. 
Grädda mitt i ugnen 20-25 min på 200 grader. 

Smaklig måltid! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar