Kramfors

Kramfors

lördag 1 maj 2021

Hjärtmedicin & bröllopsdag

 

Nu var det ett tag sedan som jag bloggade. April har varit en tuff månad för mig. Elvis har varit jättesjuk. Hans hosta blev bara värre och värre. Han hostade nästan hela tiden och fick inte sova ordentligt pga hostan, och inte jag heller. Elvis hosta höll även mig vaken på nätterna. Jag har varit så orolig för honom. På fredag i förra veckan fick vi en tid hos veterinären i Visby. Vi fick en jätteduktig veterinär. Hon lyssnade på Elvis hjärta och sa att han är akut hjärtsjuk. Hon sa till och med att han är döende. Hon blev så arg då hon hörde att vi inte har fått rätt hjälp tidigare då vi har varit till veterinär med honom. Vi borde ha fått hjärtmedicin utskrivet till honom för längesen. 

Vi fick hjärtmedicin som vi fick prova i en vecka och han hostar betydligt mindre nu. Vi hade återbesök i går och Elvis hjärtrytm var mycket bättre. Blåsljudet är kvar men rytmen mycket stabilarare. Han får fortsätta med hjärtmedicin och vi kan ha kvar honom. Det känns så bra, samtidigt som jag är ledsen över att han inte har fått hjärtmedicin tidigare. Han har ju fått lida så länge i onödan. 

I Torsdags hade jag och Micke bröllopsdag. Vi har varit gifta i 18 år. Eftersom Micke jobbade i torsdags så firade vi i måndags istället genom att gå ut och äta mat. Vi åkte till Visby och åt på Ching Chang. Den restaurangen kan jag rekommendera. 

Idag är det strålande sol och jag och Lena ska ta en promenad tillsammans snart. Jag ska försöka skriva lite oftare och även berätta hur det går med Elvis. 

Ha det bäst och sköt om dig! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar