Kramfors

Kramfors

onsdag 5 maj 2021

Nemo attackerad av en bulldog

 

I måndags var det ingen rolig dag. När jag och Nemo gick vår promenad på eftermiddagen så kom en fransk bulldog springande ut från en gård och hoppade på Nemo. Varken jag eller Nemo han se honom innan han flög på Nemo och slogs med honom. Jag lyckades få lös Nemo som var chockad och rädd. När jag kom hem  såg jag att han haltade på höger framben och blödde från knäet. Jag ringde Micke som jobbade och han lyckades byta med en kollega så han kunde åka hem tidigare. Vi fick en tid hos veterinären kl 16:00 i Visby. 

Nemo fick nåt lugnande så han somnade och veterinären undersökte honom. Det var inga allvarliga skador med ett bitsår var lite djupare och var nära knäleden så han har fått antibiotika och smärtstillande som han ska ha i några dagar.


Nu mår han bättre och han haltar inte längre. Vi vet inte än hur han reagerar på främmande hundar efter detta, det får vi se. Han verkar må bra psykiskt men drömmer mardrömmar.

Micke och jag gick igår och pratade med ägaren till bulldogen. Det gick bra att prata med honom. Han sa att hunden aldrig gjort så tidigare och att de inte brukar ha honom lös utan uppsikt. Han trodde att hunden måste ha smitit ut när någon av barnen öppnat dörren. Med tanke på vilka leksaker som var på gården så har han småbarn. Han berättade också att deras andra hund nyligen har dött och att denna hund har varit nedstämd sedan dess. Han trodde att hundens beteende kunde ha med det att göra. Jag och Micke tror på vad han säger och vi ser ingen anledning till att polisanmäla det. Detta var en olycka och handlade inte om en hundägare som inte har koll. Små barn lämnar dörrar öppna och hunden är deprimerad. Han bad om ursäkt och skulle prata med barnen och ha bättre koll. Han tyckte det var bra att vi berättade.

Jag vill avsluta med en fin bild på Nemo som jag tog dagen innan han blev attackerad.

Ha det bäst och kom ihåg att du är älskad och värdefull. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar