Kramfors

Kramfors

onsdag 11 augusti 2021

Medeltidsveckan 2021

 Nu är medeltidsveckan igång för fullt i Visby. Förra året var den inställd pga Corona, men i år blev den av efter mycket om och men. Den är inte som vanligt så klart. Bland annat tar de inträde till medeltidsmarknaden vilket var gratis att gå in på tidigare. Jag och Micke åkte in till Visby igår och var med på marknaden. Det var kul men jag saknar musiken, bjällrorna från jycklarna och medeltidskläder. Några hade medeltidskläder på sig men de flesta var klädd som vanligt.

Inne på medeltidsmarknaden.

Här ser du att de flesta hade vanliga kläder. Jag önskar mig en medeltidsklänning. Det skulle vara kul att äga en, men de är ju så dyra och jag kan inte sy. En vinröd med snörning på ryggen skulle vara fint. 
Här kunde man köpa mat med vildsvinskött.


De här äpplena såg så goda ut. Jag köpte inget men jag ångrar mig lite att jag inte gjorde det. Det var så lång kö och varmt så jag orkade inte stå i kön för ett äpple. 
Försäljning av lammskinn

Kul skylt i pandemitider 


Varje år har medeltidsveckan en ny pin. Årets ser ut så här. Det är min dotter Regina som ville att jag skulle köpa en till henne. Hon samlar på dem. Hon har för varje år sen de började med dem. 

Det är ju lite svårt att fota för sin blogg. Man måste vara försiktig med vilka bilder man lägger ut. Att fota utan att få med människor blir ju svårt i sånt här sammanhang, därför blev det inte så mycket bilder. Lite människor har ju kommit med men samtidigt fotas det ju hela tiden där och man får räkna med att komma med på bild. Jag har inte tagit med närbilder på folk så jag hoppas ingen tar illa upp. 

Tack för att du tittade in på min blogg! 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar