Kramfors

Kramfors

söndag 29 augusti 2021

Regnig Fårö tripp

 

Jag kom på för ett tag sen att vi inte har varit upp till Fårö en enda gång i år. Fårö är fantastiskt så åtminstone en gång om året vill jag åka till Fårö nu då vi bor på Gotland. 

Igår var Micke ledig så då passade vi på och tog en tripp upp till Fårö. Det regnade och blåste men det gjorde inget. Bara skönt att det inte är 25 grader varmt och gassande sol. 

Det var väldigt Coronasäkert strandväder. Inte en människa förutom jag och Micke på hela stranden. Sudersand brukar vanligtvis vara fullpackad med folk på sommaren. 

Jag är inte helt säker på att Nemo tyckte denna tripp var så kul. Han gillar inte riktigt att åka bil och det är ju en bit att åka och vädret tyckte han inte heller om. Men han var nog glad att få följa med ändå. 



Vi åkte till ett gammalt fiske ställe. Vi hade tur för precis då vi skulle åka kom det en stor turistbuss med folk. Vi han precis att fota klart då de kom.

Sen åkte vi vidare till ett creperie som vi aldrig hade varit på tidigare. Det var influencer Linn Ahlborg som berättade om det stället i hennes vlogg på Youtube. Stället heter Creperie Tati. 



Det var så himla gott och jättemysigt inne i restaurangen. Det var så mycket folk inne där så jag fotade inget inne, bara vår mat.


Alldeles intill Creperie Tati så ligger Kutens bensin. Det är en gammal typ bilskrotsmuseum med gamla veteranbilar. Så häftigt att se! Jag lägger in flera bilder här.






Så, det var några bilder (ganska många) från vår Fårö tripp. Hoppas du gillar mina foton och min blogg. Ta gärna ett besök till Fårö när du kan. Fårö är så mycket mer än bara raukar, vilket också är häftigt. 
Tack för att du tittade in på min blogg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar