Kramfors

Kramfors

fredag 6 augusti 2021

Security & utflykt

 


Jag måste få visa Nemos nya tröja som vi köpte till honom då vi var i Kramfors. Den är så mjuk i kvalitet och Nemo gillar den. Dessutom är han  snygg i den och passar bra till hans rosa sele. En kul detalj är att det står security på ryggen. Många reagerar på det och tycker det är kul. 

Den här veckan har jag storstädat, ett rum i taget. Jag gick in för att ta ett rum om dagen. Jag började med hallen där jag gjorde en storränsning och nästa dag gjorde jag lika dant i sovrummet. Det blev kläder och trasiga saker som vi åkte till återvinningscentral med och kläder och skor som var hela och rena lämnade jag in till en secondhand butik här i Klintehamn. 

Igår var Micke ledig så då tog jag en vilodag och vi åkte till Lummelunda och gick i skogen där. 



Det är fint i Lummelunda skogen. Om man vill kan man gå i Lummelunda grottan, men det gjorde inte vi den här gången. 
Fint och fridfullt vid vattnet. Det var en perfekt dag och skönt att komma i väg en stund. 

Det var bra promenadstigar i skogen, men jag vill minnas att det var bättre stigar förra gången vi bodde på ön. Mycket var ganska igenväxt, inte just denna stig på bilden. 


Vi åt lunch buffé i Visby. Jag riktade in mig på shusi. Det är så gott! 

Sedan åkte vi hem och tog det lugnt. Vi var båda jättetrött efter denna dag så sen orkade vi inte göra något mer. 

Snart börjar fotbolls matchen då Sverige möter Canada. Det är final och Sverige har vunnit alla matcher hittills. Så bra jobbat av Sverige! Nu hoppas vi på guld. Skönt att veta att vi är klara för medalj. Det blir antingen silver eller guld för Sverige idag. Så spännande! Jag har köpt hem lite snacks att ha till marschen. Tråkigt bara att jag får se den själv. Micke jobbar och mina vänner är inte så intresserad av fotboll. 
Nåja, ha det bäst och tack för att du tittade in på min blogg. Välkommen tillbaka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar