Kramfors

Kramfors

söndag 15 augusti 2021

Min morgonrutin

 

Jag och Micke följer flera influencer på you tube. Flera av dem visar ofta sin morgonrutin. Oftast handlar det om hur de tvättar sitt ansikte och hur de sminkar sig och äter en smoothie till frukost. Jag känner inte riktigt igen mig i den typen av morgon rutin. Jag sminkar mig bara ibland och duschar och tvättar sig tar jag för givet att man gör så jag hoppar över den biten. 

Jag vill berätta hur min morgon rutin oftast ser ut. Den kan variera lite beroende på om Micke är ledig eller inte. De dagar Micke jobbar och börjar på morgonen, så kliver vi båda upp klockan fem. Det gör vi för att få en stund tillsammans på morgonen. Jag tar ett glas ice coffee och vi sätter oss och tittar på you tube eller bara pratar. Det är sån mysig morgon och som betyder mycket för oss båda. Nemo brukar också få en kortare promenad innan Husse åker till jobbet.


Halv sju åker Micke iväg till jobbet och då tar jag och Nemo en längre promenad. Bilderna som jag visar i detta blogginlägg tog jag för några dagar sedan på min och Nemos morgonpromenad. Då gick vi runt Warfsholm. 
Det är så fridfullt att gå tidigt på morgonen och vackert är det. 

Efter promenaden behöver jag vila. Jag blir väldigt trött av att gå. Då gör jag frukost och sätter mig och tittar antingen på Nyhetsmorgon, you tube eller nåt på play. Just nu följer jag en serie som går på svt och som heter Mc Leods döttrar. En väldigt bra australisk serie. 

När jag har vilat klart så brukar jag ta en stund med Gud. Jag läser Bibeln och ber. Den tiden är väldigt viktig för mig. Det är mitt sätt att samla energi för dagen och släppa sånt som tynger mig. Att prata med Gud handlar inte bara om att be för andra och sånt som händer i världen, det är också en möjlighet att få be för sina egna problem. Att få lägga det i Guds händer och prata med honom om det. Bön kan vara så mycket och betyder så mycket. En stund då jag får komma som jag är till Pappa Gud. Han känner mig mer än någon annan och det känns tryggt att få prata med honom.

Efter det är jag redo att kicka igång dagen med det som dagen har att erbjuda. Duscha, handla, diska och vad det nu är jag ska göra. 

Det var min morgonrutin så som den oftast ser ut. Ha en fin söndag och sköt om dig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar