Kramfors

Kramfors

fredag 22 april 2022

Grattis Mr Bean 1 år!

 

Igår den 21 April fyllde charmtrollet Mr Bean 1 år. Vi är så otroligt glada och tacksamma att han finns i vårt liv. Vi är glada och tacksamma över båda våra hundar så klart. Vi älskar dem lika mycket båda två. Mr Bean fick en ny pyjamas av mig i present. Det är den han har på sig på bilden. Han är så fin i den. Den är köpt på facebookgruppen Kaarismaa hundkläder. Där har jag köpt alla kläder till Mr Bean hittills. Denna var på rea 😃

Här ser du hur pyjamasen ser ut. Visst är den söt?!

Han fick självklart ett ben också och Nemo fick också ett ben för att det inte skulle bli orättvist. Mr Bean fick också sin ett års vaccinspruta igår. Det råkade bara bli på hans födelsedag då jag bokade tid. Micke var ledig igår så då passade det oss bra att vi fick tid då. Det blev också kloklippning på både Mr Bean och Nemo. Det blev mycket på en och samma dag. Jag hade duschat båda hundarna på morgonen också, så när vi kom hem från Visby var jag väldigt trött. Jag köpte med mig sushi och en sjögrässallad från stan. Jag tyckte jag förtjänade det efter en intensiv dag och efter att typ bara ätit nudlar och havregrynsgröt i flera veckor. Förra månaden hade jag så många utgifter så det blev lite fattigt ett tag. Men med tanke på allt som händer i världen nu med kriget i Ukraina, pandemi och allt annat skit så är ju det en bagatell. Leva på lite pengar en kort tid klarar man ju. 
I måndags var vi och Lena till Christina och Sten-Erik. Mr Bean träffade deras hund Casper för första gången. Först var Mr Bean lite rädd för Casper, men då han såg att Nemo lekte med Casper så vågade han också. Oj, så roligt de hade! De sprang i hela trädgården och jagade varandra och busade. Så roligt att se! 

Mr Bean är lite avvaktande och många gånger rädd för andra hundar, men här gick det jättebra. Han behövde bara lite uppmuntran så vågade han också leka. 


Idag ska jag ta det lugnt. Det blev en intensiv dag igår och det känner jag av idag.

Jag önskar dig som läser detta en riktigt trevlig helg. Ha det bäst! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar