Kramfors

Kramfors

torsdag 7 april 2022

Mitt nya jag

 

Jag skrev i mitt förra inlägg att jag har bytt frisyr. Jag hade jättelångt hår innan. Det gick över halva ryggen. Nu har jag det betydligt kortare. Jag fick inte till någon bra bild till förra inlägget. Jag blev vindögd på alla kort 🤣, men nu har jag försökt igen. Jag är inte bekväm med att vara med på bild men vill visa min nya frisyr. Jag är supernöjd. 

Jaha, vad har jag gjort sedan sist jag skrev? Inte mycket. Jag och Micke har varit till Visby igen. Jag behövde fixa bank id till min nya telefon. Annars är det väl det vanliga med hundpromenader, duscha och fixa med hundarna och igår städade jag hela lägenheten. Jag brukar dela upp städningen på några dagar för jag orkar inte en hel tvåa på en dag, men igår gjorde jag det. Jag hoppade över att skura golven. När jag hade kommit så långt var min kraft helt slut. Fanns ingen ork kvar till att laga mat så det blev en räksallad från Coop till lunch. Det var så gott och välförtjänt, tycker jag. Micke var på jobbet så det var ju ändå bara jag som skulle äta. Ibland får man vara lat när det gäller mat. 

Sedan vi köpte Mr Bean så har jag blivit helt besatt av att titta på hundkläder och så fort jag ser ett fint tyg, tänker jag, å, den skulle Nemo eller Mr Bean vara fin i om det fanns en tröja eller overall till dem i det. Jag är med i två facebookgrupper som syr hundkläder efter beställning. Båda grupperna har så fina tyger nu. Jag älskar att vara inne och titta på tygerna och kläderna som de har. Jag har beställt till Mr Bean från en grupp tidigare och jag är supernöjd. Jag kommer inte ihåg vad gruppen heter, men jag kan skriva det nästa gång jag beställer därifrån, om jag kommer ihåg det. Just nu har jag inte råd att köpa mer kläder, men vänta bara till hösten, eller det lär nog bli tidigare. Inte kan jag hålla mig så länge från att beställa kläder till hundarna. 

Nåja, nu vill inte mina ögon vara med mig längre så jag avslutar här.

Ha det bäst! 💕



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar