Kramfors

Kramfors

fredag 29 april 2022

Gifta i 19 år idag

 

Idag är det inte vilken dag som helst, det är min och Mickes bröllopsdag. Idag har vi varit gifta i 19 år. Nästa år har vi alltså varit gifta i 20 år. Hur fantastiskt är inte det?! Eftersom Micke jobbar hela dagen idag så firade vi igår genom att äta plankstek på Klinte restaurang. Vi brukar oftast äta plankstek då vi firar vår bröllopsdag. 

Tyvärr var oxfilén slut så det blev plankstek med fläskfilé, men det var otroligt gott. Ikväll kanske vi köper hem något gott att ha framför teven för att ändå fira lite idag också. Nästa år då vi har varit gifta i 20 år så planerar vi på att hitta på något mer. Vi funderar på att resa bort någonstans, men vi har inte kommit så långt med planeringen. 


Jag måste få visa dessa jackor som jag har köpt från Kaarismaa hundkläder till pojkarna. De har rea på säsongens kläder som inte blev sålda och hundkläder är jättedyrt, speciellt vinterkläder, så jag passade på att klicka hem dessa jackor för bara 89kr styck. Visst är de fina. De är lite väl öppna vid halsen så jag lär få köpa en tub eller något liknade till Mr Bean, annars lär han frysa i de kalla havsvindarna till vintern. De var också lite lång på magen så det är stor risk att det kommer urin på jackan då de kissar. Vi får se hur det går med det. Det kan ju hända att de är sydda för tikar och inte för hanhundar. Jag köpte de ju färdigsydda och inte skräddarsydd till pojkarna. Nåja, fina är de! 


När jag ändå skriver om mina fynd som jag har köpt så måste jag ju få visa denna keps/hatt som jag har köpt på Pmu i Visby. Jag använder ju ofta hatt eller keps och jag har länge önskat mig en lite finare keps som jag kan ha då jag vill vara lite uppklädd. Jag älskar denna och den ser nästan helt oanvänd ut. Det finns inga svettmärken inuti och den är inte det minsta solblekt. Den är också en Calvin Klein. Jag minns inte exakt vad jag fick ge för den, men det var runt 100kr. Det var alltså ett riktigt fynd! Det som är lite extra kul är att Nemo heter Calvin Klein i sin stamtavla. 

Nu piper Nemo. Det är löptider så Nemo vill ut nästan hela tiden. Jag har tagit en långpromenad med dem nu på morgonen så han får vänta ett tag till. Jag ska duscha Mr Bean idag. Jag har inte bestämt mig om jag ska göra det innan nästa promenad eller efter. Han som är en nakenhund torkar ju på en gång. 

Det var allt för den här gången. Ha det bäst! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar