Kramfors

Kramfors

lördag 28 maj 2022

4+2 år på Gotland

 

I går den 27 maj var det två år sen som jag och Micke flyttade tillbaka till Gotland. Eller egentligen var det den 25 maj som vi kom till Gotland, men Micke åkte upp till Kramfors igen och hämtade alla våra möbler och saker. Vi hyrde en lastbil från Visby flytt och med den hämtade Micke våra saker. Det var den 27 som han kom tillbaka och vi räknar det från det datumet att vi flyttade hit, för det var då vi fick hit vårt hem. Bilden här ovan tog jag för några dagar sedan på Micke, Nemo och Mr Bean. Det är på Kovik. 

Vi har ju bott här på Gotland tidigare. Vi flyttade hit den 17 Augusti 2008 och flyttade tillbaka den 17 Augusti 2012. Alltså exakt 4 år bodde vi här förra gången. De två första åren bodde vi i Visby och de två sista åren här i Klintehamn. Nu bor vi i Klintehamn igen och det har vi gjort nu i två år. Sammanlagt har vi alltså bott 6 år på Gotland. 

I Torsdags på Kristi himmelsfärds dag så var jag och Micke till Fröjel kyrka. Lena hade bjudit dit oss. Hon skulle sjunga i kören. Det vi inte visste var att stor del av Gudstjänsten var utomhus och jag hade ingen jacka med mig. Jag frös jättemycket. Tur jag har en snäll man som lånade ut sin jacka. Kyrkan hade köpt en flaggstång och det var invigning av den. Prästen höll tal om flaggans betydelse och kören sjöng flera sånger och självklart hissade de flaggan också. Tillslut fick vi äntligen gå in och där var det vanlig Gudstjänst. Det var trevligt och kul att höra Lena och de andra i kören sjunga. Men aldrig trofé jag att jag skulle få vara med om en invigning av en flaggstång. Det kanske inte fanns med på min bucket list, men ändå lite speciellt. 

Nåja, det var allt för denna gång. Kul att du tittade in på min blogg. Ha det bäst! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar