Kramfors

Kramfors

onsdag 11 maj 2022

Patella intyg & utflykt

 

Värmen är här! Det har varit över 10 plusgrader i flera dagar, säkert veckor och jag och Nemo mår skit av värme. Det blir ju sån hög luftfuktighet nu också då vi bor på en ö. Kylmattan har åkt fram och den uppskattar Nemo väldigt mycket. 

I Lördags gjorde jag och Micke en utflykt tillsammans med Lena till Ekstakusten. Det var jättemysigt. Vi hade fika med oss och efter fikat gick vi en promenad. 
                     Lena och Micke och Mr Bean

Så otroligt vackert det är på Ekstakusten! Jag tröttnar nog aldrig på utsikten där. Men i lördags var det väldigt varmt så jag blev helt knäckt av värmen och även Nemo blev väldigt slut. 

Jag måste avsluta detta inlägg för Nemo behöver gå ut. Men det jag också tänkte berätta är att en kollega till Christina också har en kinesisk nakenhund och vill para sin med Mr Bean. Så i måndags var vi till distrikt veterinären i Roma och skaffade patella intyg på honom och allt var utan anmärkning. När han är 18 månader så ska vi ögonlysa honom, så det blir till hösten. Jag hoppas verkligen att allt går bra och att det blir valpar. 
Men nu måste jag ut med hundarna 🐾

Ha det bäst! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar