Kramfors

Kramfors

tisdag 31 maj 2022

Pippi & Morsdag

 

I söndags var det morsdag. Jag fick ett jättegulligt och långt telefonsamtal från min dotter Regina. Hon är så fin. Vet du vad hon sa? Så klart att du inte kan veta. Hon sa att om jag bodde där (i Vetlanda) så skulle vi åka och bowla och hon skulle bjuda mig på mat på restaurang. Så himla gulligt av henne. Du får ta det i fantasin mamma, sa hon. Jag älskar henne så mycket. Bara att hon sa så betydde lika mycket som om det faktiskt hade hänt. Jag hade köpt en liten tårta på Coop. Den var jättegod. Micke tyckte också om den. På kvällen gick jag ut och åt på Klintehamns pizzeria. Jag tog en pizza och Micke tog pasta. Det blev en bra morsdag och självklart ringde jag till min mamma också och grattade henne på morsdag. 

Idag åkte jag och Micke till Visby. Vi veckohandlade på Willys och vi köpte en födelsedagspresent till min brorsdotter Tindra som fyller år i Juni. Hon älskar Pippi Långstrump så vi köpte ett Pippi förkläde, en slickepott med Pippi motiv och en kavel som det blir Pippi mönster av. Det tror jag att Tindra kommer att bli jätteglad över. 

Annars rullar dagarna på här i Lilla Klintehamn. Jag är ute och går med pojkarna. Ibland sköter de sig exemplariskt på promenaderna och ibland är de skitjobbiga. Då drar de åt var sitt håll och drar hit och dit. Just nu är det löptikar i farten så Nemo vill ju nosa överallt. Men när de går någorlunda fint så är det jättemysigt att vara ute med dem. 

Nu ska jag ge pojkarna kvällsmat. Nemo står och krafsar i sin matskål, trots att han nyss har ätit. Han vill ha mer så de ska få lite mer mat. 

Ha det bäst tills nästa gång vi ”ses”. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar