Kramfors

Kramfors

lördag 13 augusti 2022

Medeltidsveckan 2022

 


Denna vecka är det medeltidsveckan här på ön och Regina och Samuel är på besök. De hyr en lägenhet inne i Visby. De har en kompis med sig och hos oss blir det för trångt att bo. Jag har fått testa att ha en medeltidsklänning på mig för första gången. Det var verkligen en häftig upplevelse att få gå med medeltidskläder och smälta in med de andra. Du får bortse från mina solbrillor och converse 😊, de är nog inte så medeltida. 

Regina och Samuel hade flera medeltidskläder med sig. Dels det de hade på sig på första bilden och även detta. De är så fina! 

I Torsdags åt vi på en restaurang på stora torget i Visby, jag tror restaurangen hette Plaza, om jag inte minns fel. Jag tog friterade kronärtskockor med humus, potatis och grönsaker. Det var det godaste jag har ätit på länge. 

Mitt i veckan tog jag och Micke en paus från medeltiden och gjorde en dagsutflykt till Hoburgen. Det är så fint där. Jag fotade massor, men jag ska skona dig från alla bilder och bara visa några. Här är Nemo och Mr Bean som njuter av utsikten i Hoburgen. 

                 Det är så vackert på södra Gotland. 

Jag avslutar detta inlägg med en bild på Mr Bean som spanar in årets turister. I morgon åker Regina och Samuel hem, men vi träffas nästa vecka igen då vi åker till Ullared. Jag och Micke och våra hundar ska vara några dagar i Ullared med Samuel och Regina. Dom har hyrt en stuga och vi en annan stuga. Vi kan inte bo i samma stuga för hundarna går inte ihop. Det ska bli trevligt, jag längtar jättemycket. Vistja! Jag skulle ju avsluta bloggen 😊. 
Ha det bäst och sköt om dig! Du är värdefull! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar