Kramfors

Kramfors

söndag 21 augusti 2022

Ullared 2022

 


I onsdags åkte vi till Ullared. Vi hyrde en stuga som man fick ha hundar i, så Nemo och Mr Bean följde med på resan. Regina och Samuel hyrde stugan bredvid oss. Stugan var liten och väldigt varm, men helt okej. Bästa med stugan var altanen. Det var staket och grind så även hundarna kunde vara ute. De älskade att vara på altanen och tittade på allt som hände vid stugan. 

Det bodde ju hundar i stugorna bredvid oss också och det tyckte våra hundar var spännande, speciellt Nemo. 
Det fanns en hundrastgård bara en bit från stugan och där fick Nemo och Mr Bean springa varje dag. Det tyckte de var jättekul. Hundarna hade så roligt på denna resa, de verkligen njöt av varje dag vi var där. De behöver ju också miljöombyte precis som vi. 

Jamen vad köpte vi på Gekås Ullared då? Vi köpte ganska mycket, bla köpte jag denna adidas väska. Den är jag väldigt glad över. 
Jag köpte också regntäcken till hundarna. De var bra pris på dem och jag har varit ute efter regnkläder till dem men de är ju så otroligt dyra i djuraffärer. 

Jag köpte också underkläder, strumpor, present till Noah, t-shirt (2 stycken), fritidsbyxa, hundleksaker, matskål till Nemo och massa andra saker. Micke köpte också T-shirt (4stycken), laddare till mobilen, strumpor och en väska. 

Jag måste säga att detta är nog min bästa semesterresa på många år, kanske till och med den bästa resan i mitt liv. Så skönt att få komma bort ett tag från Gotland och umgås med Micke, Regina, Samuel och hundarna. Jag önskar bara att vi hade varit där lite längre. Vi åkte hem i fredags så två nätter och nästan tre dagar blev det. 
Mr Bean och Nemo sov hela vägen hem i bilen, förutom då vi rastade dem förstås. De var så trötta och vi med. Det känns än i kropp och knopp att vi har varit iväg, men så välbehövligt. 

Nu har Micke bara en vecka kvar på semester. Vi får se om vi hittar på något skojigt den sista veckan.

Ha det bäst! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar