Kramfors

Kramfors

onsdag 12 juni 2013

Drömmar

Alla har vi olika drömmar och mål i livet. En dröm som jag har, som hela tiden kommer tillbaka till mig, är att bli använd av Gud genom mitt skrivande. Jag vet att jag redan har blivit det genom böcker som jag har gett ut och genom att jag har lagt ut dikter på olika sidor på nätet. För mig är inte det viktiga att tjäna pengar, utan det viktiga är att mina dikter får komma till användning. De jag hoppas helst på att nå är människor med "trasiga själar". Människor som av olika saker inte mår bra. Jag tror att en stor anledning till att jag känner lite extra för de människorna är för att jag själv inte alltid har mått så bra. Jag skulle önska att mina dikter finns i väntrum på sjukhus, vårdcentraler, i dagrum på gruppboenden mm. Jag skulle också önska att de finns i rum dit människor söker lugn och återhämtning, tex klostret i Rättvik. Eller det kanske ligger utanför Rättvik. Jag har aldrig varit där själv men känner personer som har varit där och det ska vara bra. Hade jag haft råd skulle jag skänkt böcker och tavlor till sådana ställen.

Som det ser ut nu så har jag inte ens råd att ge ut fler böcker och för att göra tavlor behöver jag mycket hjälp. Ett annat problem är att jag känner att orken inte riktigt finns. Viljan har jag, den ligger på typ 150%. Men det är mycket jobb med både att ge ut böcker och göra tavlorna. Störta jobbet är när det är klart. Då ska jag nå ut med dem. Hitta kunder som vill köpa. Jag heter ju inte Tomas Tranströmer precis ;-)
Är man inte känd så ligger jobbet helt på en själv att det blir sålt. Nåja..det är som jag brukar säga: man ska aldrig sluta drömma. Den dag man inte har några drömmar blir livet trist. Det är bättre att se på målet än på hindren. Tyvärr gör vi oftast tvärtom.

Keep on walking and don't stop dreaming!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar