Kramfors

Kramfors

söndag 23 juni 2013

Midsommarhelg

I fredags var det ju midsommarafton. Hela den dagen tillbringade vi med Inga-Britt och Palle. Vi åkte till Bönhamn. Det är otroligt vackert där. Jag älskar alla de där ställena vid höga kusten. Vi hade fint väder och det var så härligt att gå omkring där. Vi fikade på ett café också. På hemvägen stannade vi vid en gårdsbutik och gick in där. Jag köpte hallon och lakrits te. Det hade jag inte druckit tidigare. Det var gott!

På kvällen åkte vi hem till Inga-Britt och Palle. Där blev det god mat och jordgubbstårta.

Igår var vi mest hemma. Jag och Micke fick hjälpa en berusad ung tjej som hade råkat illa ut. Åtminstone antog vi det med tanke på att hon bara hade linne och trosor på sig och hade en stor blåning på låret. Hon låg på marken utanför oss men reste på sig då hon såg mig och ville komma in. Jag släppte in henne. För att göra en lång historia kort, så slocknade hon i trapphuset. Micke kontaktade polisen och både polis och ambulans kom och tjejen fördes till sjukhus. Hon var svår att få liv i men när hon vaknade var hon mycket ledsen och minns inte vad hon hade varit med om. Stackars tjej! Jag blir så berörd av sånt här och jag blir så arg på alkoholen som ställer till med så mycket skit. Hon var ju helt försvarslös, den stackars tjejen. Det kändes ändå skönt att hon fick åka med in till sjukhuset. Då vet jag att hon får vård. En fylle cell hos polisen hade inte känts lika bra.

Med Elvis medicinering går det fortfarande inte bra. Jag pratade med veterinären i torsdags och då bestämde vi att vi ska ta halva antibiotika tabletten på morgonen och andra halvan på kvällen, isf att ge hela på morgonen, för att se om han får behålla det. Det gick bra tills igår kväll. Då kräktes han. Veterinären sa att om han kräks ska vi sluta med antibiotika och kontakta dem. Det gick inte att få tag på någon igår kväll så jag ska ringa nu istället. Vi får se hur det går och vad de säger.

Här kommer bilder som jag tog då vi var i Bönhamn.

1 kommentar:

  1. Vilken tur att ni kunde hjälpa tjejen.
    Och att hon kom till sjukhus.
    Hoppas att Elvis får behålla antibiotika idag.
    Kram från Tolmia

    SvaraRadera