Kramfors

Kramfors

söndag 12 januari 2014

Stulna år


Den här filmen såg jag för några dagar sen. Jag hade sett den tidigare, för flera år sen, så jag visste att den var bra. 
"Stulna år" heter filmen och är baserad på en sann berättelse. Angelina Jolie gör nog sin bästa roll i den här filmen. Helt klart en sevärd film, så den rekommenderar jag att du ska se. 

Här i Kramfors har vi en räv som är vilsen. Den har funnits här länge och överlever genom att äta från soptunnor och tigga mat från oss människor. Jag stötte på den räven här om dagen då jag var ute och gick stavgång. Den kom fram till mig och stod max en meter från mig. Den var lite rädd för mina gåstavar, så jag satte ner mig på huk och la ner stavarna på marken. Den tittade på mig som om den ville ha något att äta. Tyvärr hade jag bytt jacka. I den andra jackan hade jag Elvis hundmat, men i den här hade jag inget. Det kändes lite surt att inte kunna ge den nåt att äta. Jag tänkte ta en bild på räven medan den stod så nära framför mig och tiggde med sina fina rävögon. Innan jag hade fått upp mobilen ur jackfickan, tagit ur den ur fodralet, tryckt på paus på runkeeper-appen och fått fram så jag kunde fota den, så var räven på väg bort. 


Detta var det enda jag fick av räven. 

I torsdags var jag till Sollefteå sjukhus och träffade min hjärtläkare. Allt såg bra ut. EKG var oförändrat, blodproverna och blodtrycket var bra och på ultraljudet såg han inga konstigheter. Det var lite pyspunka vid klaffarna, men det har jag haft tidigare. 
Nu är det två år tills nästa gång, såvida inte min läkare från Umeå också vill träffa mig. Han skulle ringa till honom och höra om jag ska träffa honom också. 

Idag har jag tänkt att gå till kyrkan och höra vår nya pastor predika. 

Ha en fin söndag du som läser min blogg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar