Kramfors

Kramfors

tisdag 28 januari 2014

Om du kunde se vad jag ser

Hej på er alla! Jag tänker dela med mig av en dikt som jag har skrivit. "Om du kunde se vad jag ser", heter den. Guds kärlek till oss är så mycket större än vad vi kan tänka oss. 

Om du kunde se vad jag ser,
så skulle du se en vacker diamant,
en juvel som ingen annan är lik.
Hela jag blir varm när den ler. 

Om du kunde se vad jag ser,
så skulle du se en dyrbar klenod.
Varje spricka och stötta kanter
spelar ingen roll då jag på den ser. 

Om du kunde se vad jag ser, 
skulle du förstå att mitt hjärta bubblar över.
Mitt hjärta är fyllt av kärlek till den,
för den kärlek tillbaka till mig ger. 

Om du kunde se vad jag ser
skulle den aldrig tvivla på min kärlek.
Den jag ser är obeskrivligt vacker
och det är du, mitt barn, som jag ser. 

Din Gud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar