Kramfors

Kramfors

tisdag 7 januari 2014

Servitris i högklackat

I söndags var det årsmöte och välkomsmöte för det nya pastorsparet. Det var min grupps tur att ha serveringen. Så i lördags var jag och några till i kyrkan och ställde i ordning borden och dukade. Det var beräknat att 50 personer skulle äta. 


Fint blev det när det var klart. 

På söndagen var det alltså dags. Vi hade beställt rostbiff och potatissallad från Konsum och Rosi och A-C hade gjort jättegoda marängtårtor till efterrätt. Vi blev där från 10:30 till ca 15:30, så du kan ju gissa att jag var trött efteråt. 
Dessutom hade jag gått i högklackat hela dagen, det kändes i fötterna. Jag har ju inga andra skor. Mina knallröda vinterkängor med dubbar och reflex passade inte så bra till kjol, tyckte jag. Så det fick bli högklackat. 

Igår var jag inte alls pigg, speciellt inte på fm. Men det var ju inte så konstigt med tanke på att jag hade varit igång hela söndagen. Men det är ju nåt som går över med vila, så det är ju ingen fara. 

Igår var Elvis till frisören. Han blev jättefin! 


Nyklippt och fin! Han fick behålla päls på öronen för det sägs ju att det ska bli kallare. 


Sötnosen min! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar