Kramfors

Kramfors

fredag 14 augusti 2020

3 saker ni inte visste om mig


Micke jobbar och jag har ganska nyligen varit ut med hundarna. Det var längesedan jag gjorde ansiktsmask på mig så jag unnade mig en sådan idag. Bjuder på en bild på det 😁.

Jag har berättat en del saker om mig själv och mitt liv här på bloggen, fast jag berättar inte allt så klart. Lite privatliv vill jag ju ha. Men jag tänker berätta tre saker från mitt liv för er, bara för skojs skull. Sånt som jag inte tror att så många vet om mig. 

Den första "grejen" som jag ska berätta är att jag har varit med på en hjälpsändning till Ryssland. Jag var 18 år och jag och min bror Jerry och tre personer till gjorde denna hjälpsändning. Jag fick frågan om jag ville följa med och det ville jag. Jag minns tyvärr inte vart i Ryssland vi var, det var ju ett tag sen, men vi åkte till ett sjukhus med sjukhusmaterial. Det var allt från operationsredskap till bandage. Det kändes så bra att få göra något för andra och denna erfarenheten är jag så glad och tacksam att jag har fått vara med om. Det uppstod några problem under tiden, bland annat tappade vi bort vår tolk, eller snarare, han kom aldrig. Ingen av oss kunde ryska, men vi fick tag på en engelska lärare som följde med oss och tolkade när vi träffade läkare och andra personer. 

Den andra "grejen" är att jag har talat inför ca 3000 personer. Jag var även då 18 år och ganska nyligen blivit kristen. Jag fick frågan om jag ville berätta om hur jag blev kristen och jag så att jag skulle fundera på det. Det här var på en kristen sommarkonferens. Eftersom jag inte hörde något mer från arrangörerna så antog jag att de hade hittat någon annan. Men på kvällsmötet ropade de upp mig och jag gick fram, helt oförberedd, eftersom jag inte trodde att jag skulle tala. Med darrande röst berättade jag hur jag tog emot Jesus och blev en kristen. 

Den tredje "saken" jag inte tror ni vet om mig är att jag har varit på samma bröllopsfest som Sven-Bertil Taube. Det var när min dåvarande vän Annica gifte sig. Jag har tyvärr tappat kontakten med henne genom alla flyttar jag har gjort. Hon är brorsdotter till Evert Taube, alltså kusin med Sven-Bertil. Jag var bjuden till hennes bröllop och där var så klart hennes släktingar med också, bla Sven-Bertil Taube. Fast jag hade ingen aning om vem han var då. 

Det var lite om mig. 
Ha det bäst! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar