Kramfors

Kramfors

tisdag 4 augusti 2020

Vårt vardagsrum/kontorsdel + en glad nyhet

Vårt vardagsrum

I tidigare blogg har jag visat vårt sovrum och hall. Köket är ännu inte klart men jag kan ju visa vårt vardagsrum med kontorsdel.

Kontorsdelen


I vardagsrummet har vi en hörna med ett stort skrivbord. Vi är väldigt tacksamma för kontorshörnan, inte minst Micke som använder datorn mycket för redigering av sina foton. 
Nemo vill vara med på bild nu när jag håller på att fota.

Det är otroligt svårt att få en bra bild mot balkongdelen då det är sånt motljus. Men du ser ju på ett ungefär hur det ser ut.


Vi har kvar vårt gamla vardagsrumsbord från Kramfors.

Nu vet du som läser min blogg lite mer om hur vi bor. Vi trivs bra här men denna bostad är bara tillfällig tills vi hittar en lägenhet, och vet du vad?! Vi har fått tag på en lägenhet! 

Idag skrev vi under på kontraktet till vår nya lägenhet. Det är en tvåa centralt i Klintehamn, precis som vi ville ha. Jag är så lycklig och tacksam. Den ligger nära affären, nära ekparken där jag brukar gå med hundarna och den ligger också nära skogen för skogspromenader. Den är jättefin! Det är litet kök i den och det är ju synd men det ska nog gå ändå. Det jag kommer att sakna mest från där vi bor nu är balkongen och diskmaskinen. 
Den 1 oktober får vi flytta in. 

Jag gjorde ett nytt försök att fota balkongdelen men jag vet inte om det blev så mycket bättre bild. Det svarta som är uppe i hörnet på fotot är teven som sitter på väggen. Under den är det en trappa som är stängd igen med luckor. När ingen bor här kan Britt-Mari öppna upp så hon kan använda övervåningen. Smart lösning tycker jag.

Det var allt för mig i detta inlägg. Tack för att du tog dig tid att läsa.

Ha det bäst! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar